Secretariaat Paula van Walsum: 06 - 499 250 62

Waarom word je lid van AGORA

AGORA is de landelijke beroepsvereniging vrijwilligerswerk. In 1989 is zij als beroepsvereniging ‘Landelijke Vereniging Coördinatoren Vrijwilligerswerk in zorg en welzijn -LVCV-’ opgericht. De vereniging heeft diverse ontwikkelingen doorgemaakt. Met de naam AGORA (Grieks voor plein) wordt de actuele doelstelling beter aangeduid. Naast de sector zorg en welzijn richt AGORA zich ook op de andere sectoren waarin professionals het vrijwilligerswerk ondersteunen, zoals de sportsector, maatschappelijke sector en de culturele sector.

AGORA is een verzamelplaats waar mensen, kennis en kwaliteit bij elkaar komen. Bij AGORA komen professionals uit het vrijwilligerswerk samen om hun kennis en kwaliteit te delen en ervaringen over te dragen aan anderen. Alle coördinatoren die professioneel werkzaam zijn in het vrijwilligerswerk kunnen lid worden van de beroepsvereniging.

Voordelen

• Je ontvangt maandelijks onze digitale nieuwsbrief
  • Jaarlijks organiseert AGORA een ledenvergadering en een symposium. Je kunt daar als lid aan deelnemen en je stem uitbrengen tijdens de ALV.
  • AGORA houd je op de hoogte van relevante ontwikkelingen op het gebied van het vrijwilligerswerk.
  • AGORA houd je op de hoogte van veranderingen binnen de arbeidsvoorwaarden en het FWG-systeem aangaande het beroep coördinator vrijwilligerswerk.
  • AGORA blijft het beroepsprofiel actualiseren. Beroepsprofiel 2013 is verkrijgbaar.
  • Je krijgt korting op de studiekosten van de post-hbo-opleiding ‘Innovatief Vrijwilligersmanagement’, die de Hogeschool Utrecht in samenwerking met AGORA organiseert.
  • Je ontvangt korting op geselecteerde trainingen.
  • AGORA bied je de mogelijkheid om ervaring en deskundigheid van collega’s te delen, wij faciliteren en ondersteunen de regio groepen.
  • AGORA organiseert jaarlijks een congres met een actueel onderwerp voor leden en belangstellenden.

Kortom wij zijn al 25  jaar de beroepsvereniging voor de professionele coördinator vrijwilligerswerk.