Secretariaat Paula van Walsum: 06 - 499 250 62

AGORA is partner in het project Zorg Beter met Vrijwilligers.

Dit project heeft tot doel de positie van vrijwilligers en de kwaliteit van het vrijwilligerswerk in de zorg te versterken. De zorg wordt beter mét de inzet van vrijwilligers. Maar dat gaat niet zonder betere zorg vóór vrijwilligers. Andere partners zijn Vilans, MOVISIE, Sting,  ActiZ en VGN. Meer informatie over het project is te vinden op Zorgbetermetvrijwilligers

Zorg beter met vrijwilligers organiseert op 17 en 20 september 2012: Symposium Binden vanuit de basis, Effectief organiseren en coördineren van vrijwilligerswerk in zorgorganisaties. Lees hier verder

Op 14 april 2011  organiseerden Vilans, MOVISIE en NOV in opdracht van het ministerie van VWS een debat over vrijwilligerswerk in de zorg in De Driehoek in Utrecht. Doel van dit debat was om met elkaar standpunten en ideeën uit te wisselen over de inzet van diverse groepen vrijwilligers bij cliënten thuis en in zorgorganisaties. Welke kansen en knelpunten doen zich voor? Hoe worden vrijwilligers begeleid en hoe worden hun werkzaamheden gecoördineerd? Waar liggen de grenzen als het gaat om inzet van vrijwilligers in de zorg? Lees hier verder

PERSBERICHT:
24 november 2011: Vrijwilligers zorgen voor betere zorg. Project Zorg Beter met Vrijwilligers levert praktische handreikingen en krijgt vervolg. Lees hier verder

Zorg Beter met vrijwilligers Zet je zelf in de spotlights.

AGORA gaat in het teken van zorg beter met vrijwilligers, coördinatoren vanuit de zorg sector interviewen. Zo willen we graag weten hoe het vrijwilligerswerk wordt georganiseerd en hoe de functie van de coördinator eruit ziet. Als je het leuk vindt om hier aan mee te werken geef je dan op bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Dan nemen wij contact met je op. Wil je meer weten over het vrijwilligerswerk in het ziekenhuis waar Simone coördinator is? Lees dan hieronder het eerste interview. Voor bijbehorende documenten kunt u kijken op www.zorgbetermetvrijwilligers.nl.

Een kijkje in de vrijwilligerskeuken van:

Simone Beerthuis

Corrie Kamphuis